Bolí Vás záda? Zkuste Nordic Walking!

Chůze s Nordic Walking holemi má hned několik výhod! A důvodů proč je využívat.

  • Při chůzi s holemi odlehčujete váhu na nosné klouby.
  • Uvolňujete napětí šíje.
  • Automaticky se narovnáte.
  • Zvyšujete pohyblivost páteře.
  • Spálíte až o 40% více kalorií než při běžné chůzi
  • Zlepšujete si náladu.

Než se pustíme do detailů je nutné říct, že největší kámen úrazu je vybrat pro sebe ty správné hole. Můžeme totiž odlišit 2 druhy.

Pokud se chystáte na turistiku a chcete si pořídit hole, VYBERTE SI SPRÁVNĚ!!  Záleží na tom, zda se rozhodnete pro krátké až delší výlety či procházky, a to v nenáročném terénu (roviny, menší kopce). V tom případě si zakupte hole  Nordic Walking. Celé tajemství spočívá v množství zapojených svalů. Kromě dolních končetin využijete paže, většinu zádových svalů, zpředu hrudníku velký a malý prsní sval, ale i břišní a hýžďové svaly. Celkově zapojíte 90% svalů celého těla, rozhodně zvolte rychlejší tempo.  Co je typické -mají speciální poutko, které si uchytíte kolem palce /rukavička/.

Trekové hole – využívají se spíše pro těžší terén v horském a vysokohorském terénu, na vysokokohorské výstupy, zejména pak sestupy. Dále by jej měli využít senioři mající problém s rovnováhou. Tempo chůze není tak rychlé. Pomohou vám nejen s oporou, ale i odlehčit vaše klouby, a sílu vyvíjenou na vaše záda díky těžkému batohu.

Pomoct od bolesti zad si můžete nejen chůzí, ale také pravidelným cvičením odborných fyzioterapeutických cviků. Že nevíte, kde je najít? Nezoufejte i v tomto ohledu jsem na Vás myslela. Připravila jsem pro vás ebook zdarma – 7 tajných cviků pro zdravá záda. Stáhnout si jej můžete kliknutím na následujícíc odkaz – www.skolazdravazada.cz. Jsem si jistá, že ve spojení s chůzí s bolestí zad rychle zatočíte!

O technice a správném nastavené holí Vám napíšu v dalším článku. 🙂 Držím Vám palce na cestě v boji proti bolesti zad!

Mgr. Jitka Hipčová

 

Komentáře